Doorstuurservice

Altijd op het juiste adres

Ga je verbouwen? Gaat je bedrijf dicht tijdens de bouwvak? Of wil je gewoon even lekker met vakantie? Dan wil je natuurlijk wel dat je post in deze periode op het juiste (vakantie)adres terechtkomt! Bij Sandd bieden we je daarom de doorstuurservice. Dit houdt in dat we al je Sandd-post gedurende een bepaalde periode doorsturen naar je tijdelijke adres. Zo weet je zeker dat je niks mist!

Je kunt de doorstuurservice hier aanvragen. Vul je gegevens in en wij bezorgen je post op het door jou ingevulde adres.

Let op! Geef je wijzigingen tenminste drie weken voor je verhuizing aan ons door. Dan weet je zeker dat je post op tijd op de mat van je nieuwe adres valt.

De plussen van onze doorstuurservice

  • Al je post op ieder gewenst adres
  • Tot drie maanden doorstuurservice
  • Ook naar postbussen of het buitenland

Interesse?

Bekijk de mogelijkheden op onze speciale doorstuurservice website.

De spelregels

  • Aanmelden voor doorstuurservice via https://doorstuurservice.sandd.nl/
  • Aanmelding tot tenminste drie weken voor ingang
  • Alléén van toepassing voor post door Sandd bezorgd

Wat zeggen onze klanten?

De meestgestelde vragen


Hoe vraag ik de Doorstuurservice aan?

Je kunt de Doorstuurservice hier aanvragen. Vul je gegevens in en we bezorgen je post op het door jou ingevulde adres.


Wij wonen met meerdere personen (met verschillende achternaam) op dit adres en willen van iedereen de post laten doorsturen, kan dat?

Ja, dat kan. De Doorstuurservice werkt op naam, dat betekent dat voor iedere achternaam de Doorstuurservice apart aangevraagd dient te worden. Het starttarief ad. € 25,00 worden in een dergelijk geval eenmaal in rekening gebracht.

Voorbeeld: Meneer Jansen en mevrouw Jansen-Pietersen kunnen samen één aanvraag doen onder de naam Jansen. De post die gericht is aan mevrouw Jansen-Pietersen wordt dan ook doorgestuurd.


Kan ik mijn post naar ieder adres doorsturen?

Ja. Zelfs naar een postbus of een internationaal adres.


Hoeveel kost het om gebruik te maken van de Doorstuurservice?

Hieronder zie je de tarieven voor de Doorstuurservice.

Particulieren (incl. BTW):

  • NL: starttarief € 25,00, toeslag per bezorgdag € 2,50
  • EU: starttarief € 25,00, toeslag per bezorgdag € 5,00
  • Buiten EU: starttarief € 25,00, toeslag per bezorgdag € 10,00

Bedrijven (excl. BTW):

  • NL: starttarief € 50,00, toeslag per bezorgdag € 10,00
  • EU: starttarief € 50,00, toeslag per bezorgdag € 15,00
  • Buiten EU: starttarief € 50,00, toeslag per bezorgdag € 25,00


Welke post wordt doorgestuurd?

Alle Sandd-post wordt doorgestuurd. Post en pakjes van andere partijen worden niet doorgestuurd.


Wanneer is doorsturen niet mogelijk?
  • Wanneer iemand met dezelfde achternaam, of een naam waarin deze achternaam voorkomt op het adres blijft wonen.
  • Wanneer meerdere personen met dezelfde achternaam, of een naam waarin deze achternaam voorkomt, van één adres naar verschillende adressen verhuizen.
  • Wanneer je post wilt laten doorsturen vanaf een postbus. Doorsturen náár een postbus kan wel, zolang de aanvrager van de Doorstuurservice de houder van de postbus is.
  • Wanneer je post wil laten doorsturen vanaf een internationaal adres. Doorsturen náár een internationaal adres kan wel.
  • Post die zwaarder is dan 2 kilogram kan niet worden doorgezonden naar het buitenland.

Ik ga permanent verhuizen: Hebben jullie ook een verhuisservice?

Jazeker, deze vind je hier. Met de Verhuisservice kun je een adreswijziging versturen, maar wordt je post niet doorgestuurd.


Wat is het verschil tussen de Doorstuurservice en de Verhuisservice van Sandd?

Wanneer je gebruikmaakt van de Doorstuurservice, wordt tijdelijk je post op een ander adres bezorgd, je geeft zelf door voor hoe lang. Er wordt geen adreswijziging gestuurd naar de verzenders van je post.

Om een adreswijziging naar verzenders van je post te sturen, kun je gebruikmaken van de Verhuisservice. Post die eventueel toch nog naar het oude adres wordt gestuurd, wordt bij deze service niet doorgestuurd.


Hoe kan ik de Sandd Doorstuurservice betalen?

Je kunt de Doorstuurservice betalen door middel van een handmatige overboeking onder vermelding van de verificatiecode.

Stap 1 is het doen van een aanvraag. Nadat de aanvraag door ons is ontvangen, sturen wij een brief met een verificatiecode naar het ´van´-adres. Met deze code bevestig je je aanvraag bij stap 2, waarna je kunt betalen. Nadat je betaling is ontvangen hebben we 1 week nodig om de Doorstuurservice te activeren.


Kan ik de brief met de verificatiecode op een andere wijze ontvangen?

Wij sturen de brief met de verificatiecode alleen naar het ‘van’-adres. Dit doen wij om vast te stellen dat de bewoner van dat adres op de hoogte is van de aanvraag van de Doorstuurservice. Het is helaas niet mogelijk om de brief op een ander adres of per e-mail te ontvangen.


Kan ik de Doorstuurservice verlengen?

De Doorstuurservice kan voor maximaal 3 maanden per keer worden aangevraagd. Verlengen is mogelijk in periodes van 3 maanden, tot maximaal een jaar. Om te verlengen kun je een nieuwe aanvraag indienen, waarbij de startdatum aansluit op de einddatum van de afgelopen periode. Houd er hierbij wel rekening mee dat de aanvraag 3 weken van te voren moet worden ingediend. Bij een verlenging wordt het starttarief niet meer in rekening gebracht, de kosten per week wel.


Kan de ingangsdatum of einddatum van de Sandd Doorstuurservice veranderd worden?

De ingangsdatum kan na het indienen van de aanvraag niet meer worden gewijzigd. Wanneer je de einddatum wilt aanpassen, kun je contact opnemen met onze klantenservice. Houd je verificatiecode bij de hand. De klantenservice is bereikbaar via klantenservice@sandd.nl of via telefoonnummer 055-8448448.


Kan ik de Sandd Doorstuurservice annuleren?

Annuleren is mogelijk tot 1 week voor de ingangsdatum. Dit kan per e-mail of schriftelijk onder vermelding van de verificatiecode die je hebt ontvangen. Wanneer er al betaald is, wordt het starttarief niet gerestitueerd, de kosten per bezorgdag wel. Als er nog niet is betaald, kun je zelf de aanvraag annuleren door de verificatiecode in te vullen bij stap 2.

Een e-mail kun je sturen naar: klantenservice@sandd.nl.

Een brief kun je sturen naar:
Sandd bv
t.a.v. afdeling Klantenservice
IJsseldijk 2
7325 WZ Apeldoorn


Waar kan ik terecht met overige vragen?

Heb je een andere vraag die hier niet tussen staat? Neem dan contact op met onze klantenservice via klantenservice@sandd.nl of 055-8448448. We zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur.

Waarom Sandd?

Voordelig

Gemak

Flexibel

Eenvoud

Slim

Neem contact op

+31 55 368 25 25
Maandag t/m vrijdag 09:00 – 17:00

Waarom Sandd?

Voordelig

Gemak

Flexibel

Eenvoud

Slim

Neem contact op

+31 55 368 25 25
Maandag t/m vrijdag 09:00 – 17:00
Sandd.nl