Klantenservice

De meestgestelde vragen


Wanneer wordt er door Sandd bezorgd?

Sandd bezorgt op dinsdag en vrijdag van 08:00 uur tot 18:00.


Hoe herken ik post bezorgd door Sandd?

Post van Sandd is herkenbaar aan de Sanddcode. Dit is een lange code die altijd vlak onder of naast de adressering staat en meestal eindigt op SND.


Kan ik mijn post door laten sturen?

Post tijdelijk laten doorsturen naar een ander adres? Dat kan door middel van onze doorstuurservice.


Welke post bezorgen jullie?

We bezorgen geadresseerd drukwerk, transactiepost, periodieken, brievenbuspakjes en huis-aan-huis. Het betreft post die door de brievenbus kan. Het minimale formaat is 9 cm x 14 cm en het maximale formaat 38 cm x 26,5 cm x 3,2 cm. Het maximale gewicht per poststuk is 2 kg. Afwijkende vormen zijn in overleg mogelijk.


Zijn er afwijkende bezorgdagen rond feestdagen?

Rond de feestdagen bezorgen we niet altijd op dinsdag en vrijdag. Hier gelden afwijkende bezorgdagen. Daarnaast hebben de feestdagen ook vaak gevolgen voor de aanleverdagen. Download hier de bezorgplanning voor een overzicht van de bezorg- en aanleverdagen rond de feestdagen.


Neem contact op

+31 55 844 84 48 (voor vragen postontvangers)
+31 55 368 25 25 (voor vragen postverzenders)
+31 6 10 43 98 92 (WhatsApp voor vragen postontvangers)

Maandag t/m vrijdag 09:00–17:00 u

Welke post bezorgt Sandd?


Bezorgt Sandd ongeadresseerde reclame?

Ja! Sandd verspreidt ook ongeadresseerd drukwerk, zoals flyers, folders, brochures of huis-aan-huis folders.


Bezorgt Sandd ook pakketten?

We bezorgen geen grote pakketten maar wel pakketten die door de brievenbus passen; zogenaamde brievenbuspakjes.


Hoe herken ik post die is bezorgd door Sandd?

Post van Sandd is herkenbaar aan de Sanddcode. Dit is een lange code die altijd vlak onder of naast de adressering staat en meestal eindigt op SND.


Diensten voor postontvangers


Ik wil mijn adres wijzigen

Digitaal je verhuizing doorgeven aan alle bedrijven in Nederland. Sandd werkt samen met KMH Verhuisservice. Met KMH Verhuisservice ben je in staat om in slechts 10 minuten alle voor jou relevante bedrijven in Nederland op een eenvoudige manier te informeren over je verhuizing. Hulp bij de selectie van bedrijven, eenvoudig in gebruik en veilig.


Kan ik mijn post door laten sturen?

Post tijdelijk laten doorsturen naar een ander adres? Dat kan door middel van onze doorstuurservice.


Nabestaandenservice

We hebben tot op heden geen regeling in geval van overlijden. Wel kun je gebruikmaken van onze doorstuurservice zodat de post op een ander adres wordt bezorgd. Daarnaast kun je via de website van postfilter de bezorging van reclamepost stopzetten.


Vragen over bezorging


Ik heb post gevonden

Neem bij gevonden post zo snel mogelijk contact op met Sandd via 055-3682525. Alvast bedankt!


Ik heb post niet ontvangen

Post wordt door Sandd op dinsdag en vrijdag bezorgd tussen 08:00 uur en 18:00 uur. Is je poststuk niet op de verwachte bezorgdag bezorgd? Laat het ons weten via onderstaand contactformulier.


Er is post verkeerd bezorgd

Als je post voor een ander adres hebt ontvangen of andersom, horen wij dit graag om de situatie te verbeteren. Laat het ons weten via onderstaand contactformulier.


Wanneer wordt er door Sandd bezorgd?

Sandd bezorgt op dinsdag en vrijdag van 08:00 uur tot 18:00. Is je post te vroeg of te laat bezorgd? Laat het ons weten via onderstaand contactformulier.


Ik wil schade melden

Is er schade veroorzaakt door een medewerker van Sandd? Laat het ons weten via onderstaand contactformulier.


Sandd zakelijk


Welke post bezorgen jullie?

We bezorgen geadresseerd drukwerk, transactiepost, periodieken, brievenbuspakjes en huis-aan-huis. Het betreft post die door de brievenbus kan. Het minimale formaat is 9 cm x 14 cm en het maximale formaat 38 cm x 26,5 cm x 3,2 cm. Het maximale gewicht per poststuk is 2 kg. Afwijkende vormen zijn in overleg mogelijk.


Wat is de Sanddcode?

De Sanddcode is een unieke code die meegeprint moet worden op je poststukken (direct onder of naast de adressering). Met deze methodiek sturen we op efficiënte wijze ons sorteerproces aan, coördineren we de bezorging van de poststukken en voeren kwaliteitsmetingen uit. Het is cruciaal dat de fysieke partij op de gesorteerde volgorde wordt aangeleverd. Meer weten? Stuur een e-mail aan orderverwerking@sandd.nl.


Hoe kan ik orders aanmelden

Voor het aanmelden van orders is een online portaal beschikbaar: Sandd|web. Orders kunnen ook per e-mail worden aangemeld met het orderaanmeldformulier.


Wanneer moet ik mijn poststukken aanmelden?

Aanlevering van de poststukken in Apeldoorn is respectievelijk donderdag voor dinsdagbezorging en dinsdag voor vrijdagbezorging, vóór 17.00 uur. Tijdens de feestdagen gelden er veelal afwijkende afleverdagen. We kunnen ook de partijenpost bij je afhalen.


Kan ik een order laten aanleveren?

Neem hiervoor contact met ons op via orderverwerking@sandd.nl of 055-3682525.


Kan ik een ingediende order annuleren of verschuiven?

Neem hiervoor contact met ons op via orderverwerking@sandd.nl. Een order voor bezorging op dinsdag kan verschoven of geannuleerd worden tot de voorafgaande woensdag om uiterlijk 15.00 uur. Een order voor bezorging op vrijdag kan verschoven of geannuleerd worden tot de voorafgaande maandag om uiterlijk 15.00 uur.


Welke adresformaten kunnen jullie verwerken?

Sinds 1 juni 2014 werkt Sandd uitsluitend met twee bestandsformaten: tekst (.txt) en kommagescheiden (.csv) bestanden (tekenset UTF-8). Hiermee borgen we dat bestanden goed herkend, gesorteerd en in dezelfde opmaak geretourneerd worden. De ervaring leert dat bij andere bestandsformaten de versie, taal en het verkeerd gebruik van celeigenschappen een grotere kans op fouten geeft in de opmaak van de data. Meer informatie vind je in het naslagwerk ‘Werken met Sandd’. Dit naslagwerk staat op de website, onder “Ons proces”.


Welk lettertype is goed leesbaar voor jullie sorteermachine?

Goed leesbare lettertypes zijn Courier, Elite en OCR-B in standaardopmaak. Handgeschreven lettertypes kunnen niet gelezen worden door onze sorteermachine. Een lettergrootte van 10-12 pts heeft onze voorkeur. Het minimum is overigens 8 pts. Een zwarte letter op een witte achtergrond wordt het beste gelezen. Onze sorteermachine sorteert op basis van Sanddcode en postcode. Daarom is het belangrijk dat beide codes ook na het bundelen goed zichtbaar blijven.


Is het bundelen van mijn mailing verplicht?

Ja. In het gesorteerde adressenbestand plaatst Sandd achter ieder adres informatie omtrent bundel- en palletindeling. Een bundelnummer geeft aan welke adressen bij elkaar in een bundel zitten. Een palletnummer geeft aan welke bundels samen op een pallet terecht komen. Daarnaast is in het digitale adressenbestand ook informatie opgenomen bij het laatste adres dat in een bundel valt (middels ‘*’) en de laatste bundel die op een pallet komt (middels ‘**’).


Welke frankering dien ik te gebruiken?

Een frankeeraanduiding op Sandd poststukken is niet verplicht. Wil je wel gebruik maken van een frankeeraanduiding dan kan je:

– een door Sandd ontwikkelde aanduiding gebruiken. Deze kan je hier downloaden.

– een frankeeraanduiding met alleen de woorden ‘Port betaald’ gebruiken. Het gebruik van merknamen van andere postverspreiders is uitdrukkelijk uitgesloten.

– een fictieve postzegel gebruiken. Op deze postzegel mag geen geldbedrag, ‘Nederland’ en/of een beeltenis van de Koning staan.


Kunnen jullie mijn buitenlandse poststukken verzorgen?

Ja, dit kan. We kunnen via partners de internationale bezorging voor je regelen. Deze internationale stromen kan je aanmelden bij orderbegeleiding.


Zijn er afwijkende bezorgdagen rond feestdagen?

Rond de feestdagen bezorgen we niet altijd op dinsdag en vrijdag. Hier gelden afwijkende bezorgdagen. Daarnaast hebben de feestdagen ook vaak gevolgen voor de aanleverdagen. Download hier de bezorgplanning voor een overzicht van de bezorg- en aanleverdagen rond de feestdagen.


Sandd.nl